Monday, 8 May 2017

DETOKS BANTU KITA CAPAI APA KITA MAHU DALAM HIDUP


Sepanjang kita menggunakan kereta, berapa kali kita servis kereta kita tu? Sudah tentu banyak sekali kan. Lagi-lagi kereta baru. Kejap-kejap servis, kejap-kejap servis. 


Betol tak? 

Apabila sampai pada satu jarak penggunaan kereta kita, kita perlu tukar tayar juga kan sebab bunganya dah mula menghilang. Cuba kalau kita tak tukar, apa yang jadi?

Haa begitu juga dengan badan kita. Agak-agak pernah kah kita servis dalamannya? Yang kita sangkakan ia memang sentiasa sihat ni. Badan kita penuh dengan segala toksin yang melekat di setiap orang yang menapis toksin terutamanya hati dan usus.

Cuba periksa ni. Kita alami perkara ni ke?

👛 Kerap tidak membuang air besar lebih dari sehari
👛 Minum kurang dari 3 gelas air kosong
👛 Sering mengalami kembung perut, perut tidak selesa dalam keadaan biasa atau selepas makan.
👛 Sering ada lingkaran hitam bawah mata
👛Badan berbau jika tidak menggunakan deadorant atau pewangi
👛Berat badan berlebihan
👛Merokok atau sering bersama dengan orang yang merokok
👛Mulut / Nafas Berbau
👛Letih berterusan, rasa lembap dan lesu
👛Mudah terkena SELESEMA
👛Menghadapi masalah ALERGIK
👛Sukar untuk FOKUS
👛Makan daging lebih dari 2 kali sehari.
👛Pengambilan sayuran kurang dari 1/2 cawan sehari
👛Mengalami Ekzema, jerawat atau Psoriasis

Jika begitu, kita perlu detoks.

Dan detoks cara Shaklee sangat awesome kerana ia menyeluruh!

Set Detox Shaklee bukan sahaja membuang parasit (cacing) dalam badan malah membuang segala toksin yang telah lama terkumpul dalam tubuh badan. Kiranya cuci satu badan gituww.

Sistem penyingkiran semulajadi badan anda meneutralkan dan menapis toksin keluar untuk memastikan anda sihat. 

Ada beberapa organ untuk detox, antaranya:

1. Kolon- mengeluarkan najis, toksin, parasit dan bakteria
2. Buah pinggang- menapis kotoran dalam darah
3. Hati- menapis racun dan bakteria dalam darah
4. Limfa- mengeluarkan toksin daripada sel badan
5. Peparu- mengeluarkan gas seprti karbon dioksida
6. Kulit- mengeluarkan toksin berlebihan melalui peluh dan liang roma

Nak hamil? 
Detoks dulu. Kerana nak bersihkan semua "keladak" yang bertakung dalam badan selama ini supaya lebih mudah untuk hamil.

Nak turunkan berat badan? 
Detoks dulu. Kerana apabila nak turunkan berat badan, sel badan perlukan nutrisi yang cukup untuk membantu meningkatkan kadar metabolisme bagi tujuan turunkan berat badan. Camne nak turun berat kalau setiap organ tu coating dengan toksin? Zat tak tembus masuk dalam tu.

Nak cantik? 
Detoks dulu. Sama konsep macam cerita di atas kerana badan tak cukup zat dan ia penuh toksin. Masuk benda berzat pon kurang meresap sebab toksin tu banyak sangat duk kelilingi badan kita termasuklah darah.

Jadi dah boleh faham kenapa perlu detoks dengan cara Shaklee?

Dan kenapa ia mampu merealisasikan apa impian yang kita mahu melalui kesihatan kita ini?

Jawapannnya kerana Detoks melalui Shaklee ni adalah detoks menyeluruh

Jom order dengan Shaklee direct SINI 


Atau kalau susah sangat tak tahu nak log in ke rasa leceh ke apa... boleh direct kontek saya di 011- 2557 9903




9 comments:

  1. Replies
    1. Alhamdulillah..jum kita detox sama2 kak..hihi

      Delete
  2. Replies
    1. highly recommended CH.lagi elok both ambik taw

      Delete
  3. irda mengalami nafas berbau..walaupuj dah gosok gigi..kwlau bercakap tetap keluarkan bau xenak..org ckp disebabkan hati..betul ka?husna ada cara utk hilangkannya?boleh share kat irda pls

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah satu faktor nafas berbau usus kurang 'sihat' tu irda..dan memang jugak berkait dengan kesihatan hati tau sebab hati organ yang utama tapis segala tosin yang kita sedut/ makan dan terdedah.. macam adik Hsna tapi sekarang alhamdulillah hilang dah .. cuba ambik garlic/ herblax/ dtx complex dan alfalfa untuk detoks peringkat permulaan/ air biar cukup untuk nak flush out dan bersihkan saki baki toksin dari/ dekat usus dan jugak hati... (adik Hsna dy tambah vitamin c satu lg untuk detox darah..)

      Insyaallah next sharing nanti Hsna share detail ye Irda tentang ini..Insyaallah dengan cara yang kita semua akan mudah faham..hihihi

      Delete
    2. salam irda, Hsna dah kongsikan tau info ni..jemput baca tau

      Delete
  4. Hai,done follow your blog,

    Ni blog sy jemputfollow robiahtul.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq...ll visit u too my deae sista, insyaallah.💓

      Delete